ból podstawy kciuka

Dzień dobry,

Od około 2 tygodni odczuwam ból podstawy kciuka, nie jest on nieustający, czasem o nim zapominam, a czasem nagle boli tępo w głębi dłoni. Nie przypominam sobie momentu urazu, ale często śpię na tej ręce, więc mogło się coś nawet stać podczas snu. Bolesne miejsce znajduje się przy głębokim nacisku na nasadę kości II śródręcza (przy kości czworobocznej większej). Dodam, że nie zauważyłam żadnego obrzęku ani siniaka w tej okolicy od samego początku. Ból nasila się przy dłuższym „użytkowaniu” kciuka, przeciążeniach. Tak poza tym jest do wytrzymania, trochę rozchodzi się do kciuka i nadgarstka. Ruchomość kciuka, palców i nadgarstka jest w normie, nie odczuwam przy tym też bólu.

Unikam wizyty u lekarza ze względu na aktualną sytuację. Proszę o doradzenie, czy mogę sobie jakoś pomóc, np ortezą kciuka? Czy może to być pęknięta kość, czy raczej lekkie stłuczenie czy skręcenie stawu?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Witam,

proponuję:

– najlepiej zastosować sztywną ortezę unieruchamiającą kciuka przez 7-10 dni 24 godz /dobę oraz

– niesterydowy lek przeciwzapalny w maści lub żelu np. Traumon żel 2x dziennie przez 7-10 dni

– ortezę zdejmować tylko do umycia ręki i smarowania żelem

– oszczędzać rękę chorą

– w przypadku braku poprawy po 10 dniach stosowania powyższego leczenia, kontrola ortopedyczna,

z poważaniem

dr n. med. Wiącek Roman

Twoja odpowiedź

Proszę się aby przejść dalej.