Przyczyny bólu karku

Bóle karku to coraz częstszy problem, na który narażony są przede wszystkim osoby pracujące kilka godzin w nieprawidłowej pozycji (np. przy biurku). Często ból ogranicza swobodne poruszanie głową i towarzyszy mu promieniowanie do głowy, szyi, barków, pleców, ramion lub ucha.
Przyczyn może być jednak wiele: zaczynając od stresu oraz napięcia, niewygodnej pozycji podczas spania, aż po choroby zwyrodnieniowe stawów i różne urazy.
Bólowi zazwyczaj towarzyszy drętwienie ramion i karku, a również ból głowy. Przez poruszanie głową, możemy usłyszeć odgłosy strzelania lub zgrzytania. Jeśli takie dolegliwości dokuczają nam codziennie, należy udać się na wizytę u specjalisty, aby ustalić przyczynę problemu.
PRZYCZYNY:
1. Nieodpowiednia pozycja podczas spania i/lub siedzenia – jest to jedna z najczęstszych przyczyn bólu karku, związania z napięciem i naciągnięciem mięśni oraz przeciążeniem kręgów kręgosłupa. Warto zwrócić uwagę na odpowiednio dostosowane stanowisko pracy.
2. Nadmierne pochylanie głowy przy czytaniu.
3. Zbyt gwałtowne skręcanie i obracanie szyi.
4. Długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej, np. przed komputerem lub podczas jazdy samochodem.
5. Zły sposób wypoczywania – podpieranie na oparciu samej głowy, a nie głowy wraz z kręgami szyjnymi. Spanie na stercie poduszek również jest odradzane.
6. Przeciągi – zimne powietrze podrażnia zakończenia nerwowe i może być przyczyną stanów zapalnych.
7. Stres – jest przyczyną mimowolnego napinania mięśni.
8. Brak aktywności fizycznej – powoduje osłabienie mięśni karku oraz brak stabilizacji odcinka szyjnego.
9. Brak rozgrzewki przed treningiem – może być powodem naciągnięcia mięśni.
10. Zmiany zwyrodnieniowe (spowodowane urazami lub stałym obciążeniem stawów), choroby reumatyczne, choroby tarczycy.
11. Problemy stomatologiczne lub laryngologiczne.
12. Urazy kręgów szyjnych (np. podczas wypadku komunikacyjnego).
13. U dzieci przyczyna może być związana z podłożem psychicznym I mieć związek z zaburzeniami nerwicowymi.
Jeśli objawy nawracają, należy skonsultować się z lekarzem. W celu umówienia się na wizytę zapraszamy na stronę poradni ortopedycznej: http://bit.ly/35WaaJb

About Author

Avatar